Cuma Guna Dua Bahan Untuk Mengelakkan Kucing Kncing Dan Be rak Di Halaman Rumah

Biasa berlaku di rumah kita, ada tempat-tempat yang jadi kesukaan kucing untuk kncing atau pun membuang n4jis.

Kadang-kadang bukan kucing belaan kita pun tapi entah kenapa suka sangat jadikan depan atau belakang rumah ‘port’ mereka membuang. Baunya memang bu suk.

Dah cuci bersih tapi tetap juga kucing ni kncing dan buang n4jis di lokasi yang sama. T3nsion kan.

Bagi korang yang dah tak tahan dengan bau n4jis dan kncing boleh cuba kaedah yang dikongsi oleh Ella Ahmad ini. Guna bahan yang ada kat rumah saja. Senang sangat!

Bahan-bahan yang diperlukan:

  • 7-10 titis cuka makan
  • 1/4 penutup pelembut kain
  • Air paip
  • Bekas spray

Caranya:

1. Masukkan semua bahan dalam bekas spray dan goncang.

2. Sembur di tempat yang kucing suka kncing dan buang n4jis.

3. Sembur dua hari sekali, nak buat hari-hari pun boleh.

Menurut Ella lepas gunakan petua ini, porch rumahnya dah bebas dari bau n4jis dan air kncing kucing.

Selamat mencuba

Sumber: Ella Ahmad via https://www.vanillakismis.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*