Jangan Selalu K0ngsi Gambar Kat Public Jika Tak Mahu Terjadi Seperti Gambar Ini

Orang selalu pesan jangan terlalu kerap tayang kebahagiaan kita di dalam maya sebab mungkin ada orang yang tak senang dengan diri kita ni.

Mungkin ia boleh memberikan kesan bu ruk dan membuatkan rumah tangga jadi p0rak pe randa. Rasa ge run juga bila melihat gambar yang dikongsikan di media s0sial ini.

Foto s!hir pemisah?

Difahamkan foto itu merupakan gambar sepasang suami isteri yang dah terkena s!hir pemi sah dan gambar itu diambil melalui F4ceb0ok.

Kalau dulu boleh lah cam orang terdekat yang ada gambar kita, sekarang ni dengan mudah je orang nak buat. Siapa-siapa pun boleh ambil.

Bukan nak memandai, tapi kita sering dengar cara orang nak ken4kan diri kita hanya menggunakan gambar yang jelas dan kita dapat lihat sekarang ia sangat mudah nak dapatkan.

Difahamkan gambar itu ditemui apabila si pelaku dah berjaya s4ntau mereka.

Itu sebab lah kita dinasihati jangan sewenang-wenangnya kongsi gambar dekat public – Netizen

Bagaimanapun, hak kita nak k0ngsi gambar atau tidak dan perk0ngsiannya bukanlah nak melarang cuma kalau boleh ambil langkah berjaga-jaga.

Sumber: Lobakmerah.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*