P0tong Bawang Dan Letak Dalam Bilik Jika Ada Ahli Keluarga Yang S4kit

Petua ni guna bawang merah je. Sangat jimat tau kalau nak compare dengan bil klinik tu haa. Kita guna bawang merah je tapi since kat rumah Cik No cuma ada bawang besar je. Guna yang ni aje la.

Caranya :

1- Potong 2-3 biji bawang besar.

2- Letak dalam 2 atau 3 bekas kecil.

3- Bekas yang berisi bawang ini diletak di setiap ruang ataupun bilik. Wajib letak kat bilik orang yang s4kit jugak.

Bawang yang dah kering tu, nanti ganti yang baru. Buat sampai yang s4kit tu sembuh. Insya Allah tak lama pun, biasanya hari kedua dorang dah sihat.

Okay, selamat mencuba.

Bawang mentah dikatakan boleh menyerap bkteria yang ada dalam udara melalui unsur sulfur yang dimilikinya. Bila bakteria j4hat kurang, tubuh akan lebih selamat dan kurangkan risik0 terkena jngkitan.Unsur sulfur ini jugalah yang memberikan aroma pada bawang.

Sebenarnya petua ini telah lama digunakan dan tak salah pun untuk mencuba kerana tak berb4haya pun.

Sumber: No Or via Vanillakismis.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*