Rakan Baik Sempat Rek0d Vide0 3 Hari Sebelum Abam Men1ngg4l

Rakan rapat kepada pelawak Abam Bocey, Pojie Pidon atau nama sebenarnya Mohd Fauzi Amiden berkongsi sebuah vide0 yang dirakam tiga hari sebelum arw4h menlnggal dunia.

Kata Pojie, rakaman tersebut adalah kenangan dan percutian ter4khir mereka bersama Abam di Melaka.

Dalam pada itu, Pojie turut mend3dahkan keadaan Abam yang sedang dem4m ketika itu.

“Aku abadikan kat sini..Ni video ter4khir (7 Februari 2020) kami bersama Allahy4rham #Abam masa ni dalam perjalanan balik Kuala Lumpur dari Melaka.

“Pada asalnya kami nak balik hari je tah macam mana Abam kata jom cari hotel.

“Jadilah percutian sekejap tak sangka ni percutian ter4khir..

“Sama-sama sedekahkan Al-Fatihah. Moga roh Allahyarham Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Ridzuan @ Abam Bocey ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman insya-Allah.

“Kami sayang kau abang. Kau hargai kami dah macam keluarga,” tulisnya sebagai kapsyen.

Menjengah di ruangan komen, rata-rata pengikut Pojie menyedari raut wajah Abam yang kelihatan berbeza dan kep3natan.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Aku abadikan kat sini … ni video terakhir (7Februari2020) kami bersama Allahyarham #abam … masa ni kami otw blk KL dari melaka…plan asalnya kami nk balik hari je … tah mcm mne abam kata jom cari hotel … jadilah percutian sekejap …tak sangka ni percutian terakhir… sama2 sedekahkan Alfatihah…moga roh Allahyarham SYED UMAR MOKHTAR BIN SYED MOHD RIDZUAN @ ABAM BOCEY ditempatkan dikalangan org2 yg beriman InshaAllah 😭😢😭😢 . . Kami sayang kau bang … kau hargai kami mcm dah mcm keluarga 😭 . . #innalillahiwainnailaihirojiun #alfatihah #abam #abambocey #seharibersamaidola #hariharibersamaidola #setiapwaktubersamaidola #abang #kitabaikramaisayang #salamterakhir #belenggurindu

A post shared by 𝓜𝓸𝓱𝓭 𝓕𝓪𝓾𝔃𝓲 𝓑𝓲𝓷 𝓐𝓶𝓲𝓭𝓮𝓷 🚭 (@pojie.pidon) on

“Tapi masa muka dia dem4m ni nampak sangat lain. Sebab setahu aku Abam ni jarang s4kit kan? @pojie.pidon takpelah semua ketentuan Allah.

“Nampak sangat muka Abam l3tih. Al-fatihah untuk Abam.

“Al-fatihah kat arw4h Abam. Nampak sangat dia tak sihat. Maaf saya terperasan ada l3kuk kat dahi arw4h. Moga arw4h ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin.

“Memang nampak macam Abam dah kej4uhan.

“Nampak masa ni Abam dah lain.

“Nampak dah arw4h p3nat dan l3tih,” antara komen-komen yang dit1ngg4Lkan.

Terdahulu, pel4wak popular Abam yang juga anggota kumpulan Bocey menlnggal dvnia di kediamannya di Gombak awal pagi semalam (10 Februari).

Abam menlnggalkan seorang balu, Nor Hidayah dan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia lapan bulan.

sumber : Pojie.pidon/ gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*